Home / avcılık atıcılık / Ok Yay İle Teke Avı / Gökmen Yüzbaşıoğlu

Ok Yay İle Teke Avı / Gökmen Yüzbaşıoğlu

Yaş ilerledikçe insanın hayata bakışı ve tarzı değişiyormuş.2019-2020 av turizmi kapsamında bir değişiklik yaparak ok-yay ile Sivas bölgesinde bir adet yaban keçisi avı müracaatında bulunmuştum.Bir adet yaban keçisi avı adıma tahsis edildi.Ama bir sorun vardı. Bırakın daha önce ok-yay ile av yapmayı, hayatımda hiç ok atmamıştım bile. Acilen iyi bir makaralı yay takımına ihtiyacım vardı.Bu konuda değerli arkadaşım Ali Konyar’dan destek istedim.Sağ olsun birkaç hafta içinde, tam takım birok-yay techizatını hediye olarak bana gönderdi. Akabinde, yoğun antremanlarla üç ay içinde hazır hale geldim.

Malumunuz üzereok-yay ile avlanma süresi 10 gündür.Ben de 10-19 Aralık 2019 tarihinleri arasında avımı yapmak üzere Sivas İl Müdürlüğü’ne başvuruda bulundum.Fakat insan hayatında her şey planlandığı gibi olmuyor.Son dakika Katarlı dostlarımın toplantı talebine icabet etmek zorunda kaldım.9 Aralık’ta Sivas yerine Katar Doha’ya gittim. Avıma eşlik edecek olan kardeşim Ümit Bölücü, ben Katar’dayken tüm hazırlıkları yaparak 12 Aralık Perşembe günü sabah 06.00’da Ankara’dan Sivas’a yola çıktı. Ben de gece 02.00’da Katar’dan İstanbul’a, İstanbul’dan da sabah10.00 uçağı ile Sivas’a yola çıktım. 24 saat hiç uyku uyumadan geçirdiğim uzun yolculuğun ardından Ümit beniSivas Havalimanı’ndan aldı ve yolumuza devam ettik.

Herhalde Katar’dan Sivas Çengelli yaban keçisi avına giden ilk insan olmuşumdur.Akşam üstü Ayranlı köyünün muhtarı Sedat Kızılkaya ve av koruma memuru Fatih Göle ile buluştuk.Güzel bir uykuya hasret kaldığım, bir taraftanda ertesi günün heyecanı içerisinde olduğum o gece erken saatte uyuduk.Nihayet  4.gün avımıza başlayabildik. Ok-yay ile avlanacağımız ve büyük bir teke avlamak istediğimiz için çok çaba harcayacağımızı ve yorulacağımızı biliyorduk.Günün sonunda 7-8 yaşlarında 10’a yakın teke gördük. 5.gün de hemen hemen aynı geçti. 4. ve 5. gün çok yürümüş ve yorulmuştuk.

Yaban keçisi avlağının sınırında bulunan bir bölgede 6.günü geç kalkıp dinlenerek geçirmek için Ümit ile beraber domuz kotası aldık. Çok uzun yıllardır o bölgelere ava gittiğim için hayvanların dönemsel olarak ne şekilde davranacağını çok iyi biliyorum. Bir gece önce, Ümit’e domuzları sürek yapmadan ve köpeksiz öğlen 13.00 – 14.00 gibi yaylımda bulup avlanacağımızı söyleyince “Gökmen abi bugün rakıyı fazla kaçırdı” diye düşünmüş. Öğlen avlağa intikal ettik.Yaklaşık 5-6 km’lik bir dere yatağında 3 farklı sürünün yayıldığını her sürüde 4-5 azılının olduğunu görünce, Ümit bir on dakika kendine gelemedi.Ümit yavaş yavaş kendine gelmeye başlayınca 4 adet azılı domuzu yarım saat içinde avladık.Tabi o bölgede özellikle bu zorlu kış aylarında domuzun değeri paha biçilemez.

Köylerde kalan insan sayısı çok az olduğundan kedi ve köpeklerin yaza sağlıklı çıkması için avladığımız domuzların trofelerini aldıktan sonar birer birer köylere bıraka bıraka mutlu bir şekilde Ayranlı köyüne döndük. Tabi burada kuzineli soba eşliğinde geçirdiğimiz keyifli zamanlarıhepiniz tahmin ediyorsunuzdur.

Yazının devamı ve görselleri AVDOĞA DERGİSİ OCAK 2020 200. SAYISINDA

ABONE OLMAK İÇİN 05443414082 WhatsaAp ABONE yazın sizi arayalım veya linki tıklayarak abone olunuz

About Ali İhsan Üçbaş

Check Also

BEK AVI / Serkan CANKURT

BEK AVI Bir gün öncesinden hazırlığımı eksiksiz yaparak malzemelerimi aracıma özenle yerleştirdikten sonra yoğun mesaim …

Avdoğa Dergisi Uygulaması sayesinde her an cebinizde taşıyabileceğiniz av , doğa , yaban hayatı ,
oltacılık , balıkçılık ve sektörü hakkında her şeyi günlük ve anlık bilgiye sahip olmanızı sağlıyor .Yaban hayatı , av , doğa, av köpekleri , outdoor , olta ve amatör sportif balıkçılık ile ilgili sektörel gelişmeleri, yazarlarımızın makalelerini , videolar, fotoğraflar, fuarlar ve festivaller hakkında bilgilere hızlıca ulaşma ve hayatınıza renk katma imkanı sağlıyoruz.
Ücretsiz olarak erişim imkanı sağlayan bu uygulama sayesinde dilediğiniz yayına ulaşabilirsiniz.

Bi Tık Yeter…!

Avcının Sektörün Gözü Kulağı Sesi

Gelişmelerden İlk siz haberdar olmak için uygulamayı yükleyiniz..